Ceremonie - Reisverslag uit Oświęcim, Polen van Helicon Respect2All 2015 - WaarBenJij.nu Ceremonie - Reisverslag uit Oświęcim, Polen van Helicon Respect2All 2015 - WaarBenJij.nu

Ceremonie

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Helicon

20 Oktober 2015 | Polen, Oświęcim

Gister moesten we na eten een steentje zoeken we wisten niet waarom. Daar zijn we vandaag achter gekomen. We moesten hem mee nemen naar het kamp we moesten het eerste kamp in een paar blijdzijdes een naam noemen, als je eentje had moest je hem opschrijven en mee nemen naar kamp 2 toen pakte we bij een monument pakte we de steentjes en de naam. We gingen in een kring na elkaar de naam zeggen en het steentje neer leggen in het midden. Het was dus een joodse tradiete dat als je naar de graf gaat een steentje mee neemt om te zeggen dat je ze nooit vergeet.

• 20 Oktober 2015 - 19:51

Annette:

Mooie traditie.

• 20 Oktober 2015 - 21:58

Marcel, Bianca En Mellanie:

Wat ontzettend mooi !

• 21 Oktober 2015 - 00:18

Petra:

Een mooie traditie om iemand te herdenken

• 21 Oktober 2015 - 09:39

Jeroen:

Dat is zeker een mooie traditie en hoe vonden jullie het daar om te zien en mee temaken graag allemaal