Dag Auschwitz - Reisverslag uit Oświęcim, Polen van Helicon Respect2All 2015 - WaarBenJij.nu Dag Auschwitz - Reisverslag uit Oświęcim, Polen van Helicon Respect2All 2015 - WaarBenJij.nu

Dag Auschwitz

Door: Maickey en Juanito

Blijf op de hoogte en volg Helicon

20 Oktober 2015 | Polen, Oświęcim

Hallo allemaal,

We zijn vandaag in auschwitz met de groep. Het was heel indrukwekkend en emotioneel. We moesten vroeg opstaan om half 7 en we moesten om 7 uur in de ontbijt zaal zijn.
We namen om half 8 de bus naar Auschwitz 1 deze bus was heel druk, toen moesten we wachten op de gids genaamd Anna. Juanito en ik (Maickey) gingen bij de winkel een herdenkingskaars kopen om bij de 'dodenmuur' neer te zetten. Dit is een muur waar vroeger tijdens de oorlog mensen geëxecuteerd werden door kogels. We kregen ook een verhaal te horen over de dokter Joseph Mengelen die gruwelijke menselijke experimenten uitvoerde. Toen gingen we de kaarsen bij de dodenmuur zetten waarbij er eentje helaas viel, dit was erg zonde maar kan gebeuren.
We gingen een huis binnen waar kinderen allemaal tekeningen op de muren hadden getekent, in ditzelfde huis was ook een namenlijst waar alle namen op stonden van mensen die in Auschwitz zijn vermoord.
Toen gingen we naar Auschwitz 2 daar kwamen we bij de grote poort die veel indruk maakt. We gingen eerst naar de was en de latrines ruimten waar nog weinig van over was. We gingen daarna naar de stenen gebouwen waar de slaapruimten waren dit was erg klein. Daarna gingen we richting de herdenkingsplaats waar we een herdenking hielden. Toen gingen we naar de crematorium en daarna was het alweer het einde van een indrukwekkende dag waarop we 11,32 km hebben gelopen.
Toen gingen we met de bus naar huis van een mooie dag.

Groetjes Maickey en Juanito

• 20 Oktober 2015 - 17:37

Cora May:

Mooi duidelijk verslag heren! Top!

• 20 Oktober 2015 - 18:23

Karin, Orlo, Veerle En Jibbe:

Wat zullen jullie moe zijn van deze indrukwekkende dag. Neem maar goed je rust, om er goed van bij te komen.

• 20 Oktober 2015 - 21:23

Annis:

Wat mooi opgeschreven heren! Het zal een indrukwekkende dag zijn geweest. Heel veel succes en plezier de komende dagen. Ik heb al veel goede verhalen gehoord over jullie groep!

• 20 Oktober 2015 - 21:56

Marcel, Bianca En Mellanie:

En dan is het alweer voorbij het bezoek aan Auschwitz, waar jij/ jullie zo naar hebben uitgekeken, dat zal nog wel even doorwerken, wat zal dat indrukwekkend zijn geweest! Wat mooi dat jullie een herdenkingskaars bij de muur hebben gezet! Mooi geschreven, dit verslag maakt het korte telefoongesprek weer goed ;)
    Slaap lekker en morgen ook weer een hele gezellige dag samen! Groetjes Marcel, Bianca en Mellanie

• 21 Oktober 2015 - 07:41

Anne-Marie Bruist:

Wat zullen jullie moe zijn na zo'n indrukwekkende en emotionele dag. Mooi verhaal wat indruk maakt. Is goed om iedere jaar stil te staan bij wat daar is gebeurd. Jullie hebben het nu zelf gezien en ervaren, wat een belevenis en ervaring om nooit te vergeten.
    Sorry de verbinding was slecht gisteren Daniel en het telefoongesprek kort. Geniet nog van de dagen die komen. Fijne dag en dikke kus van ons allemaal.